Søg i denne blog

lørdag den 5. juli 2014

Cremet og luftig broccolisuppe

Lige pt går det hele op i arbejde og jeg har derfor ikke meget tid og overskud til at lave fancy mad og madpakker.. Så det var et kærkomment tip, da min far sendte et billede af hans aftensmad den anden aften - nemlig broccolisuppe. Det er let at lave, smager skide godt og er ikke så tungt. Derudover kan man nemt pifte den op med enten grønt, fisk og toppings. 
I får lige opskriften her inden jeg skal sove - for jeg er nemlig den heldige vinder af endnu en nattevagt. Heldigvis er det sidste vagt lige i den her omgang. I morgen skal jeg nemlig holde pre fødselsdag med min kæreste fordi han ikke er hjemme på min rigtige fødselsdag og tirsdag smutter jeg hjem til min moar ;) Det glæder jeg mig til!
Her kommer opskriften

Det skal du bruge: 

  • 1 broccolihoved
  • 3 spsk creme fraiche 
  • Forskellig topping, jeg brugte fint hakket agurk og rejer vendt i chili, ingefær og hvidløg 
Skær broccolien i grove stykker og kog dem i ca. 12 min.  Hæld 2/3 dele af vandet fra - gem evt lidt i en kop ved siden af hvis du synes suppen er blevet for tyk. Tilsæt creme fraiche og blend med en stavblender. Sørg for at få alle klumperne med, så suppen bliver let og luftig. 
Jeg valgte at svitse chili, ingefær og hvidlød på en pande i olivenolie og herefter vendte jeg rejerne i og kom dem i suppen :) 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar